Úvod Cílem mé seminární práce je charakterizovat propagační akce CzechTourismu. Jedná se o akce, které mají zviditelnit Českou republiky navenek. A to jak v rámci Evropy, tak celého světa a to prostřednictvím komunikace se zahraničím. Česká centrála cestovního ruchu, nebo-li CzechTourism je agenturou, která organizuje tyto propagační akce.
1. CzechTourism CzechTourism pořádá fam tripy pro incomingové cestovní kanceláře, press tripy pro zahraniční novináře, prezentuje Českou republiku na zahraničních i domácích veletrzích, vydává a distribuuje obrovské množství prospektů a jiných propagačních materiálů. Jedním z jejích důležitých úkolů je také podpora českých regionů (pořádání seminářů, regionální prezentace, venkovská turistika, ad.). Dalším úkolem je analýza trhu, statistická šetření na téma příjezdového cestovního ruchu, zjišťování motivace příjezdu turistů a především důvodů, proč turisté nepřijeli - všechny tyto údaje potom ovlivňují směřování aktivit CzechTourism. V nejobecnější rovině je cílem zvýšit příjmy z cestovního ruchu, čehož lze dosáhnout několika způsoby: zvýšením počtu zahraničních turistů, prodloužením jejich pobytu v ČR, opakováním jejich cest do ČR, přilákáním movitější klientely. Czechtourism spravuje 26 zahraničních zastoupení Nepodstatná není ani její aktivita na poli vzdělávání - Czechtourism pořádá četné exkurze pro studenty odborných škol i semináře pro odbornou veřejnost. Od roku 2003 byla zavedena zcela nová koncepce propagace České republiky: byl zúžen počet komunikovaných témat (doposud byl rozpočet rozmělněn mezi více než 25 oblastí). Veškeré aktivity agentury CzechTourism jsou nyní soustředěny na podporu těchto pěti hlavních témat: Kouzlo hradů, zámků a historických měst Zdravá a aktivní dovolená Zlatá Praha (v trojím pojetí: historická, kulturní, pro mladé) Lázně: místo pro odpočinek a potěšení Církevní památky a poutní místa