Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Základy marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Vysvětlení podstaty marketingu

- hlavní úloha: identifikovat a uspokojovat lidské a soc. potřeby
Marketing = efektivní uspokojování potřeb (Hierarchii lid. potřeb definoval Maslow)

- marketing je způsob vytváření, propagování a poskytování produktů spotřebitelům (jednotlivci, podniky, instituce)

- proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují
- proces plánování, implementace koncepcí, cen, propagace a distribuce produktů a vytváření směn, které uspokojují jednotlivce a skupiny

- úkolem market. je říkat manažerům, jaké produkty je potřebné

- marketingoví pracovníci se zaměřují na: produkty, zkušenosti, události, místa, vlastnictví, organizace, informace, ideje

- základem marketingu je PRODUKT = cokoli, co lze nabídnout na trhu, co si získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit nějaké přání či potřebu

- hl. podoby produktu: ZBOŽÍ – fyz. zboží (automobily, kuřata,...)
: SLUŽBY – hotely, autoservis, poradci
: ZKUŠENOSTI - kurs lyžování
: UDÁLOSTI – olympiáda, firemní lyžování
: OSOBY – např. zpěvák má svého agenta, který ho prodává
: MÍSTA – místa a regiony přitahují turisty a konkurují si
: VLASTNICTVÍ – vlastnická práva (akcie, reality)
: ORGANIZACE – jejich úsilí o docílení povědomí u potenc. zákazníků (university, divadla)
: INFORMACE – také produktem (učebnice, internet)
: IDEJE – každý produkt v sobě zahrnuje ideu a posk. užitek a výhody

- cíl marketingu: vyvolávat poptávku po produktech

Další pojmy:
Potřeba – vědomí, pocit nedostatku nějakého zákl. uspokojení (jídlo, bydlení, bezpečí...)
- je jich málo a nemění se
Požadavky – jasně specifikované potřeby
- podléhají růz. vlivům (móda, ...)
Poptávka – požadavky na specifické produkty, podložené schopností a ochotou poskytnout za ně protihodnotu (peníze)
(požadavky se stávají poptávkou, pokud jsou podložené kup. silou a ochotou poskytnout protihodnotu)


2. Vysvětlení pojmů: směna, transakce a transfer
- jediná možnost jak market. způsobem požadov. produkt získat je SMĚNA
SMĚNA – získání produktu od někoho, kdo jej vlastní nabídnutím peněz nebo jiného produktu (na oplátku)
- považujeme za proces
Hodnocení (0x):