1.1 Úvod Globalizace je široký pojem. Zasahuje do všech oblastí obchodu a znatelně rozšiřuje konkurenci. Každá firma proto musí mít v tomto světě výhodnou strategii. To platí i pro elektronický obchod. V závislosti na současné akceptaci elektronického obchodu, bych řekla, že to platí dvojnásobně.
1.2 Cíl Mým cílem bude prozkoumat oblast strategie elektronického obchodu, který je ovlivněn konkurenčním prostředí v závislosti na globalizaci. Na úvod si vymezím teoretické poznatky jednotlivých oblastí, které pak budu spojovat a analyzovat. Výstupem bude celkové zhodnocení problému a případný vlastní návrh na chování se v globalizujícím se světě.
2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu
2.1 Globalizace
Pojem globalizace je v současnosti velice používaný. Spousta lidí jej však zavrhuje. Reagují tak na přesycenost domácích trhů i lidských zdrojů z cizích zemí. Globalizace se prosazuje zejména v ekonomice. Mnozí odpůrci globalizace tvrdí, že právě ona je příčinou toho, že rozvojové země stále chudnou a jsou vykořisťovány. Na druhé straně, jak jsem se již zmínila, právě díky ní jednotlivé ekonomiky rostou. Je pravdou, že lidí i věcí okolo nás přibývá. Současně však také přibývá více možností. Ať se již jedná o pracovní trh, nebo jiný. Zejména díky internetu se globalizace vyvíjela a měla zpětnou vazbu - díky globalizaci se vyvíjel internet a virtuální svět v něm.