1.1 Úvod Změny působící ve světě v dnešním minulém i v budoucím, jsou změnami velmi důležitými. Každý člověk se s nimi v běžném životě setkává a je nucen je určitým způsobem akceptovat, nebo i dokonce v plné míře přijímat. Ne jinak je tomu i u firem. Ovšem pro vedení společností je nutností na tyto změny flexibilně reagovat a vstřebat z nich to nejdůležitější a nejužitečnější. Změnám se každopádně dá pomoci. Ať už pouhým monitorováním trhů a společnosti vůbec, tak především vědou a výzkumem. Právě tyto dvě oblasti hrají prim v žebříčku inovačních změn.
1.2 Cíl K tomu, aby nastaly inovační změny, je potřeba právě výzkumu a vědy a také dalších příležitostí. Tato práce si klade za cíl ve stručnosti vyjádřit základní teoretické principy týkající se zdrojů inovačních příležitostí a jejich možné využití u existující společnosti, která bude představena níže.
2 Analýza problematiky v teoretickém kontextu
O inovacích toho již bylo napsáno mnoho a v blízké budoucnosti odborných textů jistě přibude. Inovace je totiž všude kolem nás. Jen v oblasti výpočetní techniky nebo elektroniky často ani inovace nestačíme sledovat. A co teprve inovace v podniku, které na první pohled nejsou pro laika zcela viditelné? V této kapitole se zaměříme na vysvětlení jednotlivých možných zdrojů inovačních příležitostí. Hned na úvod je vhodné uvést, že zdroje mohou být jak oborové tak i mimo oborové. V textu na tuto problematiku bude upozorněno. 2.1 Nečekané události
Jedná se podle situace o nečekaný úspěch a nečekaný neúspěch. Oba případy patř do oborových zdrojů. Pro firmu je jednoznačně lepší, pokud nastane prví situace. Naopak druhá může firmu přivést do finančních problémů. Důležité je obě včas rozpoznat a umět na tyto vzniklé situace správně zareagovat.