velký počet kupujících a prodávajících na každém trhu všechny statky jsou homogenní na všechny trhy je volný vstup a výstup - neexistují překážky vstupu do odvětví firmy jsou příjemcem ceny
Firma působící v prostředí dokonalé konkurence a usilující o maximalizaci zisku, přijímá cenu danou podmínkami trhu. Znamená to, že cena, za kterou firma svou produkci nabízí na trhu, je nezávislá na množství této produkce, a tedy poptávka po jejich výrobcích je dokonale elastická.
Předpoklady pro rozhodování firmy v dokonalé konkurenci: 1. snaha o maximalizaci zisku 2. tržní cena je daná 3. rozhodování o množství produkce (Q)
Příjmy firmy v dokonalé konkurenci
V dokonalé konkurenci platí, že mezní i průměrný příjem firmy se rovná ceně statku.
Rovnováha firmy v dokonalé konkurenci
Firma maximalizující zisk je v rovnováze v krátkém období, když rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady je největší. Pokud budeme uvažovat o mezních veličinách, tak když: