- schopnost definovat vlastní nabídku - identifikace potenciálních hostů - Identifikace příležitostí a ohrožení na trhu - schopnost aktivizovat potenciální hosty k využití služeb
2. Marketingový proces - charakterizuj, vyjmenuj
- Sběr a rozbor informací Kde jsme? - Stanovení cílů Kde bychom chtěli být? - Dodržování základních pravidel MK Jak se tam dostaneme? - Použití jednotlivých částí MK mixu Co děláme pro to, abychom se tam dostali? - Plánování Kdy, kdo a co udělá pro to, abychom se tam dostali? - Realizace a kontrola Zda jsme se tam již dostali?
3. Cíle marketingové komunikace
Základním záměrem marketingové komunikace je modifikovat spotřební chování klientů. 1. informovat 2. přesvědčovat 3. připomínat
4. Marketingový systém v hotelnictví
- soubor vzájemně propojených částí pro dosažení společných cílů. - Cíl = uspokojování potřeb zákazníků v době pobytu mimo místo trvalého bydliště. - Marketingový systém hotelnictví = systematická metoda plánování, realizace, kontroly, vyhodnocení a přizpůsobení marketingových činností podniku hotelových služeb.
PRODUCT PRICE PLACEMENT PROMOTION PEOPLE PACKAGING PROGRAMMING PARTNERSHIP
6. Dodržování marketingových zásad - vyjmenuj
- Zajištění konkurenční výhody USP - Aktivní využití tržních příležitostí - Segmentace trhu - Koncentrované použití sil
7. Dodržování marketingových zásad - popiš
a) Zajištění konkurenční výhody USP „Náš hotel má v sobě něco zvláštního, naše služby jsou tak dobré, že hosté preferují náš hotel před ostatními, a to i v případě, že naše ceny jsou vyšší než ceny konkurence“