1. Sběr a rozbor informací - Kde jsme? 2. Stanovení cílů - Kde bychom chtěli být? 3. Dodržování základních pravidel MK - Jak se tam dostaneme? 4. Použití jednotlivých částí MK mixu - Co děláme pro to, abychom se tam dostali? 5. Plánování - Kdy, kdo a co udělá pro to, abychom se tam dostali? 6. Realizace a kontrola - Zda jsme se tam již dostali?
2. První 4 kroky popiš 1. Sběr a rozbor informací
- Informace o hotelu - Průzkum spotřebitelské poptávky - Sledování konkurence - SWOT analýza - Jiné
- informace o trhu, na kterém podnikáme - o potenciální klientele - cílové trhy - o konkurenci - nejbližší konkurence - trendy ve spotřebě služeb, které chceme nabízet - o tom, co můžeme hostu poskytnout o SWOT analýza o Analýza tržních příležitostí o Trhu, konkurence
2. Stanovení a plnění cílů Cíle - tržní (zacílení na trhy, priorita, intenzita, jejich rozčlenění podle TS), - z oblasti služeb (jaké a komu, rozsah, kvalita, podle TS), - z oblasti potřeb (jaké potřeby mají být uspokojeny) - z oblasti efektu (důvěra, postoj, vztah zákazníků). - Kvantitativní (dosažení obratu, zisku) - Kvalitativní (nejkvalitnější hotel v lokalitě, vyšší spokojenost hostů s nabídkou doplňkových služeb) - Cíle z oblasti efektu - získat společenský efekt, práce na image, goodwill, vztahy s veřejností - PR - Cíle z oblasti potřeb - hlídání dětí, animační programy pro děti
3. Dodržování MK zásad - zásada segmentace - určení USP - zajištění konkurenční výhody, zajištění jedinečnosti - ze SWOT analýzy nejsilnější stránka - aktivní využití tržních příležitostí - diverzifikace, fúze a kooperace - zvyšování podílu na trhu
3.1 Zajištění konkurenční výhody USP - „Náš hotel má v sobě něco zvláštního, naše služby jsou tak dobré, že hosté preferují náš hotel před ostatními, a to i v případě, že naše ceny jsou vyšší než ceny konkurence“
3.2 Aktivní využití tržních příležitostí - Pouze v omezeném rozsahu. - Na základě spotřebitelské poptávky, o konkurenci. - Jak aktivně budou využity - velikost, prostorová a personální kapacita, finanční zdroje, možnost spolupráce, ochota nést riziko, dynamika, nápaditost, iniciativa a řídící kvality vedení. 3.3 Segmentace trhu - „Raději menší skupině hostů nabídnout vše než všem hostům nabídnout trochu“. Je nezbytná: -