Do nově zřízené Mateřské školky v Jemnici jsou potřeba nastříhat záclony na 3 druhy oken, do společenských místností, do haly a do ložnic. Správcem školky byly zakoupeny 10m záclony v neomezeném množství. Potřebujeme celkem 20 kusů záclon o délce 240 cm do společenských místnosti, 15 ks záclon o délce 120 cm do ložnic a 8 kusů záclon o délce 360 cm do haly mateřské školky. Cílem mé úlohy je minimalizovat odpad záclon a hlavně mít na všech oknech mateřské školky zavěšené záclony v požadovaných délkách.
Řezný plán 1: podle tohoto plánu nastříháme z desetimetrové záclony jednu záclonu o délce 240cm a dvě záclony o délce 360 cm. Zbude nám 40 cm zbytek.
Řezný plán 2: podle tohoto plánu nastříháme z desetimetrové záclony dvě záclony o délce 240cm a čtyři záclony o délce 120 cm. Zbude nám 40 cm zbytek.
Řezný plán 3 : podle tohoto plánu nastříháme z desetimetrové záclony dvě záclony o délce 240cm, jednu záclonu o délce 120 cm a jednu záclonu o délce 360 cm, Zbude nám 40 cm zbytek.
Rozbor úlohy V matematickém modelu této úlohy budou 3 strukturní proměnné:
x1 ….. počet 10m ks záclon rozstříhaných podle plánu V1 x2 ….. počet 10m ks záclon rozstříhaných podle plánu V2 x3 ….. počet 10m ks záclon rozstříhaných podle plánu V3
a tři přídatné proměnné, které souvisí s přebytečným množstvím záclon
x4 ….. zbytek záclon o délce 240 cm x5 ….. zbytek záclon o délce 120 cm x6 ….. zbytek záclon o délce 360 cm