Téma: Nestátní neziskové organizace Problém: Získání finanční podpory pro nestátní neziskovou organizaci od široké veřejnosti Otázka: Co vede širokou veřejnost k přispění/nepřispění neziskovým organizacím?
Každá nezisková organizace potřebuje ke svému chodu finanční prostředky. Část získává z darů široké veřejnosti či firem. Proto je důležité, aby byla lidem pro větší důvěryhodnost, co nejvíce na očích. Důležitá je propracovaná propagace, aby dokázala zapůsobit, oslovit a dostat se tak do podvědomí široké veřejnosti. Mou snahou je tedy zjistit, jakou formu příspěvku člověk nejčastěji volí a čemu důvěřuje s ohledem na jeho věk, pohlaví, vzdělání a finanční příjem, a jaké jsou jeho pohnutky a důvody pro přispění či nepřispění neziskové organizaci. Organizacím by výzkum mohl pomoci při volbě směru své propagace nebo při zaplňování nedostatků v dosavadní propagaci.
Hlavní výzkumná otázka: Co vede širokou veřejnost k přispění/nepřispění neziskovým organizacím? Vedlejší výzkumné otázky: Ovlivňuje postoj k přispění/nepřispění neziskovým organizacím postavení člověka ve společnosti? Ovlivňuje míra propagace neziskové organizace její finanční příjem od široké veřejnosti? Ovlivňuje míra propagace neziskové organizace důvěru široké veřejnosti?