1. Vymezení segmentu trhu Předmětem analýzy budou nemovitosti určené pro maloobchodní prodej v Brně se zaměřením na velká nákupní centra. Jako relevantní trh pro analýzu tedy budeme uvažovat veškerá nákupní centra na území Brna či na jeho okraji s výbornou dopravní dostupností (MHD nebo vlastní autobusová doprava). Předmětem analýzy budou centra o větší rozloze s mnoha obchodními prostory určenými k maloobchodnímu prodeji. Protože se jedná v podstatě stále o nový fenomén na trhu maloobchodních nemovitostí, velké zastoupení v analýze budou mít novější nákupní centra. Minulý trend se na tomto nemovitostním trhu vyznačoval spíše samostatně stojícími jednotlivými maloobchodními prostory nebo menšími nákupními domy. 2. Aktuální situace v tržním segmentu 2.1 Dosavadní vývoj Vývoj na trhu komerčních nemovitostí byl v uplynulých dvou letech vlivem finanční, potažmo hospodářské krize poměrně dynamický. Zatímco mezi lety 2006 - 2009 jsme mohli sledovat v Jihomoravském kraji růst cen stavebních pozemků v průměru okolo 1,5 % ročně, ceny samotných komerčních nemovitostí se vyvíjely poměrně dynamičtěji, když například ceny komerčních nemovitostí za celou Českou republiku poklesly v průměru mezi lety 2008 - 2009 o 7 %.