V posledních letech se začíná vydělovat nový typ konkurenční výhody. Jde o konkurence-schopnost založenou na kreativitě. Přestože je kreativita a její vazba na učení a zkušenosti běžně považována za podmínku vzniku a šíření inovací, zdůraznění samotné kreativity se patrně stává základem úplně nového směru s potenciálem tvorby nového ekonomického paradigmatu tzv. „kreativní ekonomiky“. [1] V této éře plné změn a globalizace se potvrzu-je, že kreativita a inovace jsou hnací silou kreativní ekonomiky. Organizace a ekonomické regiony využívají kreativitu k vytváření výrazně vyšších příjmů a zajišťují vyšší stabilitu do budoucna. Kreativní ekonomika je jedinečná tím, že se opírá o neomezený zdroj, tj. lidskou kreativitu. Prolíná se makroekonomií a mikroekonomií s dopadem na celou ekonomiku a proto je důležitým zdrojem rozvoje. [32]. Základní cíl této bakalářské práce je proto analyzovat multioborový přístup k řešení pro-blematiky rozvoje kreativní ekonomiky. Vedlejšími cíli je rozbor vztahu jednotlivých oborů ke kreativní ekonomice a rozbor získaných literárních zdrojů.