Každý vinař, který chce svá vína předkládat veřejnosti jako zboží vhodné pro obchodní činnost, musí zvládnout marketingovou činnost, která je v oblasti vinařství dosud málo rozvinutá a menším vinařům také málo srozumitelná.
Období, kdy víno bylo zemědělským produktem, který si spotřebitel nakupoval u „svého“ vinaře, kterému důvěřoval, je nenávratně pryč. Prodej vína se přesunul do supermarketů, do vinoték, do gastronomie a do sklepů či dvorů menších producentů.
• S nástupem nového tisíciletí se největší díl práce vinaře soustřeďuje na zákazníka a na službu zákazníkovi. Trh je vínem přesycen a přežít mohou jen ti, kteří dokážou koncentrovanou nabídkou získat velmi kritické konzumenty a pochopí, že marketing je nejenom základ a metoda, ale současně strategie a filozofie.
Moderní marketing není žádná agresivní metoda prodeje užívající různé lsti, aby vnutila jakékoliv zboží zákazníkovi. Nutí k zamyšlení nad trhem a má snahu splnit zákazníkovo přání tak, aby byl kvalitou výrobků a služeb nejen přesvědčen, ale přímo nadšen.