Oligopol je dnes nejběžnějším typem tržní struktury. Typickými oligopolními strukturami je automobilový, letecký či elektrotechnický průmysl. Oligopol se vyznačuje malým počtem firem, s vysokým stupněm vzájemné závislosti, vyrábějících celou nebo převážnou většinu nabídky odvětví. Alespoň některé z nich mají takový podíl na trhu, který může ovlivnit cenu. Firmy reagují nejen na změnu ceny, ale i výstupu, kvality produktu, reklamy apod. každé z nich. Oligopolní struktura v sobě rovněž obsahuje určité prvky konkurence i monopolu. V reálném prostředí se proto oligopolní firmy chovají často velmi rozdílně. Postupují-li ve shodě, jsou schopné přiblížit se monopolu a hledat takovou vhodnou strategii z hlediska cen a vyráběného množství, která vede k maximalizaci ekonomického zisku. Tento případ může být označen za cenové vůdcovství, kdy je v odvětví jedna z firem v postavení uzná-vaného vůdce, nebo rovněž při existenci kartelových či nepsaných dohod. Jedinými konku-renty této dominantní firmy jsou četné menší firmy na tzv. konkurenční okraji (svými roz-hodnutími o výstupu či ceně nemohou zásadně ovlivnit trh).