Time management = řízení času = součást sebeřízení Čas je veličina, • která je pro každého člověka stejná • kterou není možné koupit nebo uspořit, uskladnit, rozmnožit, • která plyne pro každého nepřetržitě a neodvolatelně Úspěch subjektů managementu ve velké míře závisí na tom, jak kompetentně dokáží řídit využívání času. Až 73 % lidí si stěžuje na nedostatek času.
První generace- se zakládala na „zápisnících“, využívá princip „jdi s proudem“, ale snaž se nezapomenout na věci, které máš udělat v určitém termínu (např. zúčastnit se jednání). Typické pro tuto generaci jsou jednoduché poznámkové bloky. + schopnost přizpůsobit se - neexistuje skutečná struktura času + nepřeplánovaný čas - ignorují a zapomínají se sliby - trpí vztahy + méně stresu - je relativně méně prokazatelná + evidence toho, co je nutné udělat - „nejdůležitější“ je to, co podle čas. plánu následuje
Druhá generace - je založena na plánovaní pomocí kalendářů a na přípravě „záznamů z porad“. Tyto záznamy může provádět i do osobního počítače nebo počítač. sítě. + zaznamenávání povinností a schůzek - preferuje čas. program před lidmi + lépe uskutečnitelné aktivity díky plánování a cílům + efektivní jednání a vystupování díky přípravě