Stavba dálniční mostu přes řeku Odru byla jako součást dálničního úseku D47091/2 Hrušov - Bohumín započata v roce 2004 a otevřen byl dne 2.12.2007 k běžnému provozu. Stal se tak jedním z prvních zprovozněných úseků nové dálnice D47 Lipník nad Bečvou-Ostrava-Polsko, která bude navazovat na stávající dálnici D1 Praha-Brno(-Lipník nad Bečvou). Most se nachází na 160km dálnice
Zhotovitel stavby Sdružení D 47091/2, vedoucí člen sdružení Stavby silnic a železnic, a.s., členové sdružení SKANSKA DS a.s., Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s. Dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem přechází přes řeku Odru a Antošovická jezera po mostě délky 593 m. S ohledem na vedení trasy a plavební profil plánovaného kanálu bylo nutné navrhnout konstrukci minimální stavební výšky. Protože je most situován v krásné rekreační oblasti, chtěli jsme vytvořit estetický solitér, který by se mohl stát symbolem nové dálnice. Proto byla přijata konstrukce zavěšená v ose mostu na jediném pylonu umístěném mezi řekou a jezery (obr. 2).