1. V průběhu učení se opakované výkony jedince přibližují k cílové podobě výkonu. 2. Zdokonalování výkonu v průběhu učení je určováno soustavou autoregulačních procesů a zdokonalováním této soustavy. 3. Učení závisí na motivaci, výsledcích předchozího učení, vlastnostech jedince, jeho přítomném stavu, vnějších podmínkách a vzájemném působení vnějších a vnitřních činitelů. (Čáp, 1993)
Někteří autoři (např. L. Ďurič) mezi základní zákony zařazují i zákon transferu.
Motivace
- Z lat. movere = hýbati se = vnitřní pohnutka - Motivace provází člověka v každodenních činnostech a je důležitá pro dosažení a uspokojení potřeb. - Odborných definic motivace je více - např.: „Motivace je proces aktivace chování, udržování, aktivity a řízení vzorce aktivity“. „Motivace je proces energetizace řízení a udržování chování (jednání)“.