Diagnóza: středně těžká mentální retardace, ADHD, vadné držení těla, zkrácená achillova šlacha bil., těžká porucha statiky a dynamiky hrudní páteře, vada řeči. Aktuální projevy a výkony zasahují v mentálních složkách na úroveň 2, 8 až 5, 2 let vývojového věku.
Oblasti, ve kterých Ondra potřebuje speciálně pedagogickou podporu (+ zdůvodnění):
Hrubá motorika Hodně ovlivněna vadným držením těla; samostatný pohyb - klátivá chůze; na jedné noze dokáže stát pouze s dopomocí; zvládá chůzi po špičkách, poskoky i chůzi pozpátku; při hře s míčem - zvládá hod oběma rukama horním obloukem i chycení míče oběma rukama s přimáčknutím na hrudník; zrcadlově nedokáže přesně napodobovat pohyby v horní části těla. = zařazovat do výuky drobné cviky a rozcvičování - v případě Ondry je třeba přítomnost a dopomoc učitele - rozvoj hybnosti, nápodoba cviků, cvičení na velkých míčích apod. Ondra má strach z cvičících nástrojů - snažit se tento strach pomalými kroky překonat - začít jednoduchými nástroji, využít třeba i canisterapie, když se nebojí vylézt na bednu pejsek, nemusí se bát ani Ondra…Vzhledem k vadnému držení těla stále procvičovat správné sezení na židli, příp. využít také kompenzačních pomůcek. Je třeba předcházet zhoršování vadného držení těla, které by vedlo k dalším zdravotním i edukačním obtížím.