Registrace | Přihlásit

Referát: Autoevaluace ve škole

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Úvodem
Kvalita školy je v poslední době v oblasti vzdělávání velice často diskutovaným pojmem, zejména pak se zamýšlenou realizací kurikulárních materiálů. V tomto případě musíme rozvíjet koncept kvality poskytovaného vzdělávání a s tím související koncept autoevaluace, a tak pomoci odpovědět na otázku, jaká je úroveň sledované školy.
"Zákazník" (žák) obdrží vzdělávací služby, které více či méně odpovídají jeho očekávání. Tento přístup vyžaduje, aby škola neustále sledovala své vlastní způsoby dosahování stanovených cílů a usilovala o co nejlepší naplnění očekávání a potřeb svých žáků. Škola reflektuje požadavky a očekávání svých žáků, usiluje o zlepšení výsledků studentů. Očekávání "zákazníků" se často odlišují od požadavků poskytovatelů vzdělávací služby. Pokud spolupracují, definují požadavky, které naplňují jejich očekávání, pak dochází k zlepšování dosahovaných výsledků; ne všichni "zákazníci" mohou být uspokojeni, ale signifikantnímu počtu "zákazníků" by požadavky měly odpovídat jak v potřebách, tak i v očekáváních.
Autoevaluace ve škole je systematickým sbíráním, tříděním, vyhodnocováním a ohodnocování dat podle určitých kritérií za účelem dalšího rozhodování. Autoevaluace by měla být:
- systematická, tzn. že by měla vymezit explicitně sledovanou oblast;
- provedena v metodicky správných krocích;
- prováděna pravidelně;
- řízena podle předem stanovených a přijatelných kritérií;
- základem rozhodnutí pro další plánování a jednání.
Hodnocení (0x):