Registrace | Přihlásit

Poznámky: Sociální prostředí školní třídy a školy

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Myšlenkový experiment
- Představte si restauraci, do které obvykle chodíte
- Co se o ní vůbec dá říct?
- Co se vám v ní líbí a nelíbí?
- Co z toho je pro vás osobně důležité?
- Co z toho je - podle vás - důležité pro ostatní, kteří tam chodí s vámi?
- Pořád je to ta stejná a pro vás osobně příjemná restaurace?

Jak to tedy je?
- Konkrétní člověk v sociálním prostředí (mikro - mezo - makro)
- Jeho vnímání tohoto prostředí (Lewin, Bronfenbrenner atd.)
- Jeho interpretace a komunikace sociální reality (Moscovici atd.)
- Otázka změny v čase (individuálním i skupinovém)

Teoretická východiska
- učení a chování žáků není pouze individuální záležitostí
- je ovlivňováno mikrosociálním prostředím, v němž se žáci pohybují (prostředí konkrétní školy, konkrétního učitelského sboru, konkrétní školní třídy a konkrétní skupině vrstevníků s níž se žák či žákyně kamarádí, na jejíž mínění dá atp.)

Proč se zajímat o sociální prostředí?
- škola jako prostředí (mj.)
vývojově psychologický pohled
sociální učení (...)
- prožívání tohoto prostředí žákem (mj.)
vliv na výkon
vliv na další vzdělávací dráhu (...)
Hodnocení (0x):