Registrace | Přihlásit

Prezentace: Globální čtení u žáků se sluchovým postižením

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Úvodem

- V procesu získávání dovedností čtení hraje roli významu právě zvuková stránka osvojeného jazyka, která u neslyšících chybí. Proto využívají znakový jazyk jako přirozený vizuálně motorický jazyk Neslyšících produkovaný v prostoru.

- Neslyšící, jimž absence zpětné sluchové vazby znemožňuje příjem zvukové formy řeči, nemají adekvátní podmínky pro komparaci dvou jazykových kódů, a to čtení spolu s mluvením, která by vedla k porozumění. Jedná se o pootevření okna do světa informací, o něž jsou neslyšící svou ztrátou sluchu připravováni.

- Ale v současnosti se jim už nabízí možnost Signwritingu. Tento systém umožňuje zápis znakového jazyka Neslyšících. Díky tomu je jejich forma komunikace, ať je to čtení nebo psaní, na lepší cestě v dorozumívání.

- Porozumění čtení nebo psaní záleží na zkušenostech a vědomostech, dále na celkovém vývoji i úrovni jazykové výchovy a slovní zásoby u žáka s postižením sluchu.

- Porucha sluchu ovlivňuje nejen komunikační schopnosti, ale i pozornost, paměť, myšlení či vnímání, které se při čtení uplatňují.

- V pramenech historie popisujících počátky péče o sluchově postižené lze sledovat metody čtení, především metoda globálního čtení, které se s různým úspěchem snažily přivést neslyšící ke čtení s porozuměním.
Hodnocení (0x):