Registrace | Přihlásit

Poznámky: Hlavní zásady pro práci a jednání se sluchově postiženým žákem

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1) Mluvte pomaleji, zřetelně vyslovujte, volte přirozenou hlasitost mluvy, na sluchově postižené dítě není třeba křičet. Má sluchadlo nastavenou na určitou hlasitost, nadměrný hluk ho obtěžuje a může mu působit bolestivé pocity. Jeho porozumění řeči se tím rozhodně nezlepší. Dodržujte zásady dobré výslovnosti, zachovejte přirozený rytmus řeči. Nepřehánějte artikulaci ani gesta. Snažte se, aby podobným způsobem mluvily i ostatní děti ve třídě, dbejte na jejich správnou a zřetelnou výslovnost.

2) Mluvte v kratších větách , za každou větou udělejte krátkou pauzu.

3) Mluvte vždy tak, aby Vám bylo dobře vidět do obličeje. Zdroj světla musíte mít proti sobě, nesmí být za Vámi. Dítěti usnadníte odezírání, bude - li výška Vašeho obličeje v úrovni obličeje dítěte. Pro dobré odezírání je vhodné osvětlení obličeje.

4) Při čtení z knihy , časopisů je držte tak, aby nezakrývaly Váš obličej. Nemluvte za chůze, vždy zaujměte určitou polohu, která je vhodná pro odezírání. Nemluvte obráceni zády ke sluchově postiženému dítěti.

5) Nenechávejte mluvit více dětí najednou, sluchově postižený žák se pak nemůže orientovat a soustředit se na odezírání. Děti volejte jménem, upozorníte tak sluchově postiženého žáka , na koho má soustředit svou pozornost. Dovolte žákovi sledovat vyvolané spolužáky.
Hodnocení (0x):