1.1 Definice marketingu - integrovaný komplex činností zaměřených na trh - jádrem marketingového procesu je odhad a uspokojování potřeb zákazníků - cílem marketingu je stálý prodej se ziskem Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace. Filozofie přístupu k trhu.
1.2 Marketingové mýty a omyly - marketing je všelék na všechny neduhy podniku¨ - podcenění komplexnosti marketingu - marketing neposkytuje jednoznačné návody
Pro koho budeme vyrábět Co budeme vyrábět Kde budeme vyrábět Komunikace
1.3 Komu se může hodit - Firmy na trzích B2C( Busines to costumers) - Firmy na trzích B2B - Nekomerční a neziskové organizace - Státní instituce - Politické strany - Jednotlivci
1.4 Základní podnikatelské filozofie Kotler 1. Výrobní (1900 - 20) - Maximalizace zisku v krátkém časovém horizontu - třemi cestami a) zvýšení příjmů b) snížení nákladů c) široká distribuce - vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují široce dostupné a levné výrobky - orientuje se především na efektivitu výroby, nízké náklady a masovou distribuci - zisk je možné maximalizovat třemi cestami: zvýšením příjmů, snížením nákladů nebo kombinací obou - marketing není stěžejní
2. Výrobková (1920 - 30) - vychází z předpokladu, že spotřebitelé preferují výrobky nejvyšší kvality - orientace na zkvalitňování výrobků a inovaci - marketing není stěžejní - hlavně péče o výrobu, inovaci - podniky jsou „zamilované“ do svých výrobků - marketingová „krátkozrakost“ - výrobek, ale muší řešit problém spotřebitele