Registrace | Přihlásit

Přednášky: Marketing - kompletní přednášky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Úvod do marketingu

1.1 Definice marketingu
- integrovaný komplex činností zaměřených na trh
- jádrem marketingového procesu je odhad a uspokojování potřeb zákazníků
- cílem marketingu je stálý prodej se ziskem
Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Filozofie přístupu k trhu.

1.2 Marketingové mýty a omyly
- marketing je všelék na všechny neduhy podniku¨
- podcenění komplexnosti marketingu
- marketing neposkytuje jednoznačné návody

Pro koho budeme vyrábět
Co budeme vyrábět
Kde budeme vyrábět
Komunikace


1.3 Komu se může hodit
- Firmy na trzích B2C( Busines to costumers)
- Firmy na trzích B2B
- Nekomerční a neziskové organizace
- Státní instituce
- Politické strany
- Jednotlivci

1.4 Základní podnikatelské filozofie Kotler
1. Výrobní (1900 - 20)
- Maximalizace zisku v krátkém časovém horizontu - třemi cestami
a) zvýšení příjmů
b) snížení nákladů
c) široká distribuce
- vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují široce dostupné a levné výrobky
- orientuje se především na efektivitu výroby, nízké náklady a masovou distribuci
- zisk je možné maximalizovat třemi cestami: zvýšením příjmů, snížením nákladů nebo kombinací obou
- marketing není stěžejní

2. Výrobková (1920 - 30)
- vychází z předpokladu, že spotřebitelé preferují výrobky nejvyšší kvality
- orientace na zkvalitňování výrobků a inovaci
- marketing není stěžejní
- hlavně péče o výrobu, inovaci - podniky jsou „zamilované“ do svých výrobků
- marketingová „krátkozrakost“
- výrobek, ale muší řešit problém spotřebitele
Hodnocení (0x):