Marketing = (reklama + průzkum + budování značky, ale všeobecně je to celý komplex činností zaměřených na trh.) Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace. - Marketing začíná průzkumem (zaměření na cílovou skupinu)-segmentace trhu - Poté se snaží o typologii skupiny (potřeby, finance, tajná přání…) - Marketér se snaží vymyslet nejlepší produkt k uspokojení zákazníkovo potřeby. - Marketér poté vytváří potřeby a zákazník si to kupuje - V další fázi marketér donutí podnik vyrobit ten výrobek (podle potřeb) - Pak přijde publicita. Informace veřejnosti o nové technologii. Příprava půdy - Zajištění distribuce - Stanovení optimální ceny (ne vysokou ani moc nízkou) - Reklama - Nástroje na zákazníky v obchodě, aby právě jeho výrobek koupili - Zpětná vazba po nákupu (spokojenost se servisem, výrobcem, distributorem…), protože dnes se vyplatí držet si zákazníky, než získávat nové - Doporučení zákazníkem dalším lidem je levnější a lepší než reklama - Cíl marketingu je stálý prodej se ziskem (zisková organizace), (u neziskové organizace je místo zisku dosažení poslání)