Registrace | Přihlásit

Přednášky: Mezinárodní obchodní jednání a protokol - přednášky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Kultura

= představuje určitou identitu lidí. Vytváří obraz / vzor vtahů, chování a způsobů, jak udržet jejich soudržnost, poskytuje řešení problémů.
= vyvíjí se po staletí
- Afrika (Nigérie - až 250 kmenů) - lidé nemají „národní hrdost“, spíše se řadí k jednotlivým kmenům, subkulturám, které jsou často značně rozdílné
- problém i v Evropě, př. Belgie, Švýcarsko, Itálie ; problém i Severní a Jižní Ameriky - různá kultura
- jednotlivci jsou silně nakloněni věřit tomu, co jim jejich kultura říká, bez ohledu na objektivní platnost. Blokují nebo ignorují vše, co je v rozporu s kulturní „pravdou“ nebo v konfliktu s jejich vírou (náboženství - Islám)
- z toho vyplývá i určitá předpojatost vůči změnám a vysvětlení, proč proces globalizace a unifikace kulturní specifikace neodstraňuje, ale spíše zvýrazňuje (spíše se k tradicím vracejí, aby je globalizace nepohltila ; hodně rozdílné firma čistě japonská a firma se zahraničním kapitálem
- základní kulturní faktory mají vliv na obchodní jednání!

Překážky úspěšné komunikace : vliv na obchodní jednání
Je důležité být sympatický lidem!
- neznalost kulturních specifik z partnerova prostředí - být kulturně vnímavý
Je důležité být tolerantní k jiné kultuře, rozdíl jednání doma a v zahraničí (tam je potřeba více se přizpůsobit - pochopit, proč tak jednají, pochopit jejich kulturu a historii jejich vývoje)
- stereotyp a předsudky - adaptace - zjistit si zvyky a příčiny těchto zvyků, snaha přizpůsobit se je „úloha hosta, ne hostitele!“
př. vtipy o Američanech
- projevy etnocentrismu - svoje kultura je ta nejsprávnější (urážlivé pro partnera - kulturní relativismus)
Hodnocení (0x):