- vymezení účelu, pro který bývá ocenění zpracováno.
- toto vymezení se stává vodítkem pro výběr modelů, který může být použit.
Obecně o hodnotě
- není kategorií absolutního významu - je veličinou relativní - potřeby a zdroje - v konkrétním případě - potřeby zákazníka a finanční zdroje čili kupní síla našich zákazníků jsou u každého z nich různé
Jak stanovit hodnotu
- Hodnota výrobku a služeb pro zákazníka, ale i hodnota podniku, hodnota zákazníka pro dodavatelský podnik, je závislá na potenciálu podniku, a především na tom k čemu chce hodnotitel toto ocenění použít.Hodnota se tedy mění v závislosti na okolnostech. Hodnota produktu či podniku je tedy závislá na cíli ocenění a na okolních podmínkách. Hodnota produktu či podniku se bude měnit v závislostech na odpovědi na otázky: - Proč chceme - z jakého důvodu -stanovit hodnotu produktu či podniku? - Kdo hodnotu stanovuje? - Kdy hodnotu stanovujeme?