1. ÚVOD Rozhodla jsem se vytvořit strategii malého obchodního podniku. V Karviné jsem se setkala s malými obchůdky tabáku či drogerie nebo večerkami, které jsou vybudovány ve vchodech panelových domů. Na tento druh obchodů jsem v žádném jiném městě nenarazila. Zdá se mi to velmi dobrý nápad, proto navrhnu strategii pro založení večerky v panelovém domě na sídlišti v Novém Jičíně. Tato večerka bude zaměřena na nákup potravinářského zboží v malém množství a prodej tohoto zboží konečným spotřebitelům. 2. ANALÝZA EXTERNÍHO PROSTŘEDÍ 2.1 Analýza makroprostředí Za makroprostředí označujeme veškeré faktory, které na podnik působí z venku, ale podnik má jen minimální možnost tyto faktory nějak ovlivnit. 2.1.1 Politicko-právní prostředí Toto prostředí považuji za nejdůležitější, protože rozhodnutí vládních orgánů vytváří právní, daňové, bezpečnostní, jakostní, zdravotní a další požadavky ve formě zákonů a vyhlášek. Pro mou večerku musím splnit následující: povolení Živnostenského úřadu a získání Živnostenského listu, povolení místního městského úřadu, povolení hygienické stanice (otázka sociálního zařízení zaměstnance), zřízení bankovního účtu, ohlášení finančnímu úřadu - přidělení DIČ a přihlášení jako plátce zdravotního a sociálního pojištění.