Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Strategický management - Strategie zahájení provozování večerky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. ÚVOD
Rozhodla jsem se vytvořit strategii malého obchodního podniku. V Karviné jsem se setkala s malými obchůdky tabáku či drogerie nebo večerkami, které jsou vybudovány ve vchodech panelových domů. Na tento druh obchodů jsem v žádném jiném městě nenarazila. Zdá se mi to velmi dobrý nápad, proto navrhnu strategii pro založení večerky v panelovém domě na sídlišti v Novém Jičíně. Tato večerka bude zaměřena na nákup potravinářského zboží v malém množství a prodej tohoto zboží konečným spotřebitelům.
2. ANALÝZA EXTERNÍHO PROSTŘEDÍ
2.1 Analýza makroprostředí
Za makroprostředí označujeme veškeré faktory, které na podnik působí z venku, ale podnik má jen minimální možnost tyto faktory nějak ovlivnit.
2.1.1 Politicko-právní prostředí
Toto prostředí považuji za nejdůležitější, protože rozhodnutí vládních orgánů vytváří právní, daňové, bezpečnostní, jakostní, zdravotní a další požadavky ve formě zákonů a vyhlášek.
Pro mou večerku musím splnit následující:
povolení Živnostenského úřadu a získání Živnostenského listu,
povolení místního městského úřadu,
povolení hygienické stanice (otázka sociálního zařízení zaměstnance),
zřízení bankovního účtu,
ohlášení finančnímu úřadu - přidělení DIČ a
přihlášení jako plátce zdravotního a sociálního pojištění.
Hodnocení (0x):