1.Vymezení pojmu podnikání, Historický vývoj podnikání, vývoj teorie podnikání, typologie definic podnikání.
1.1. Podnikání Cílevědomá činnost podnikatele za účelem vytvářet něčeho navíc(přidaná hodnota) pro zákazníka a pro sebe, aby se dále mohlo používat zdrojů pro další podnikání.Podstatou je samo podnikání, cyklický proces a jeho reprodukce.
Právní-podnikání je soustavná činnost prováděná podnikatelem samostatně, pod vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku
1.2. Historický vývoj podnikání Základem drobného podnikání jsou řemesla, která nahradila uzavřenou výrobu v rámci rodinného hospodářství. Postupný rozvoj řemesel byl doprovázen organizováním řemesel a živností do cechů. V 17. století dochází k výraznému upevnění postavení řemesel, zvýšení poptávky, cechy se zpočátku k novým technickým podmínkách stavěly odmítavě a to hlavně z obavy rostoucí konkurence, postupně však i ony začaly nové poznatky a vynálezy využívat ve svůj prospěch. V 18. století nastává útlum řemesel. Zásadní přelom v organizování výroby. Na přelomu 18. a 19. století- nový, tovární způsob výroby, kde vedle individualizované a zakázkové produkce vznikla hromadná a velkosériová výroba.
80. léta 19 století se začal pěstovat a přednášet samostatný studijní obor podnikání. Za zakladatele studia je považován Cantillon.V meziválečném období došlo k rozvoji tržní ekonomiky a růstu počtu podnikatelských subjektů. V roce 1859 vznikl Živnostenský řád jako soubor zásad a pravidel, kterými se mělo v Rakousku-Uhersku řídit podnikání ve výrobní sféře. Pro sféru obchodního podnikání byl vydán v roce 1862 Obchodní zákoník. Po skončení 2. světové války-postupný rozvoj Československého hospodářství formou socializace soukromých podniků. Dnes- podnikání velmi rychle rostoucí oblastí jak ve výzkumu, tak ve vzdělávání.