- zjištění, jak pracovník vykonává svou práci (úkoly a požadavky prac. místa), jaké je jeho pracovní chování, vztahy ke spolupracovníkům, zákazníkům, klientům či dalším osobám - sdělování zjištěných výsledků jednotlivým pracovníkům a projednávání těchto výsledků s nimi - hledání cest ke zlepšení pracovního výkonu pracovníka
Hodnotit pracovníky: ano x ne
1. PROČ hodnotit pracovní výkony? 2. JAKÉ pracovní výkony hodnotit? 3. JAK měřit pracovní výkony? 4. KDO by měl hodnotit pracovní výkony? 5. KDY hodnotit pracovní výkony 6. JAK sdělit výsledky hodnocení a ovlivnit zlepšení pracovníka?
Přínosy hodnocení
Pro pracovníka - ví, kde je na žebříčku hodnocení výkonu a prac. chování ve skupině - ví, kam směřuje, nebo bude směřovat na základě plánů individuálního rozvoje - získává podporu při zlepšování a rozvoji - získává větší pocit identifikace uvědoměním si své hodnoty pro organizaci
Pro vedoucího a organizaci - lepší pochopení toho, jak zaměstnanci vidí svou práci, jak jsou spokojení - příležitost plánovat zlepšení prac. výkonu a prac. chování - možnost co nejlepšího využití schopností a potenciálu pracovníků - zpětná vazba vedoucího - reflexe stylu vedení a jednání