1. Otázka Podnikavost - je spojením umu a příslušné aktivity -je tvůrčí aktivita (uplatnění umu) směřující k uspokojení reálných materiálních a nemateriálních, ale i virtuálních potřeb Podnikatelské prostředí - působí na podnikání, podnikatele a podniky jako souhrn podstatných vlivů - externí (makro a mezoprostředí) a interní (mikroprostředí) -je integrální součástí životního prostředí stejně tak, jak podnikání je nedílnou součástí života MIKROPROSTŘEDÍ Jsou to síly blízko společnosti, které ovlivňují její schopnost sloužit zákazníkům. Společnosti, konkurence, veřejnost, které společně vytvářejí systém poskytování hodnot. firma je může částečně ovlivnit MAKROPROSTŘEDÍ Širší společenské síly, které ovlivňují celé mikroprostředí - demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické a kulturní faktory. MEZZOPROSTŘEDÍ OBSAHUJE Odběratelé Dodavatelé Konkurence Regionální podnikatelské prostředí - je prostředí života podnikatelských subjektů v podmínkách regionu. Mezi faktory, které pro něj mají podstatný vliv, lze zařadit: přírodně ekologické podmínky, technickou a dopravní infrastrukturu, ekonomickou a podnikatelskou infrastrukturu, všeobecnou a ekonomickou infrastrukturu, pilotní firmy. Region - je území vymezené na základě společných znaků (hospodářských, kulturních, ekologických, geografických, správních) Představuje relativně uzavřený autonomní celek. Svými specifickými funkcemi a rolemi se odlišuje od jiných regionů. Mikroregion - představuje územně ucelenou část regionu. Zpravidla je vymezen přírodními hranicemi (hřebeny hor, povodí řek), technickými hranicemi atd. v praxi se zpravidla jedná o účelové mikroreginy, sdružení obci apod. převážně charakteru přirozených spádových území. V podmínkách ČR minimálně 10 - 15 tisíc obyvatel.