Platební karty (debetní i kreditní) jsou nedílnou součástí živost většiny z nás, vybíráme s nimi z bankomatu a jejich pomocí zadáváme bezhotovostní transakce. Mnoha jejich uživatelům ale není známo, jaké služby jsou s nimi spojeny. Kdo mám zájem dozvědět se základní informace o těchto službách, může dočíst tento článek. Mezi tyto „navazující služby“ patří např.: Řada pojišťovacích služeb, a to jak obligatorních (povinných), tak také fakultativních (výběrových). Čím je konkrétní platební karta prestižnější, tím širší je škála takto nabízených služeb. Nejčastěji se jedná např. o úvěrové a cestovní pojištění, pojištění léčebných výloh v zahraničí, pojištění odpovědnosti za škody, oprávnění vstupu do vybraných prestižních salonků na letištích nebo služby motoristických asistenčních nebo opravárenských společností. Zmíněné pojišťovací produkty obchodní banky nabízejí ve spolupráci s pojišťovnami, s nimiž jsou propojeny buď majetkově (např. v podobě mateřská a dceřiná společnost) nebo na základě vzájemné smlouvy o spolupráci. Takovéto propojení nabídky služeb obchodních bank a pojišťoven (a rovněž i např. pojištění schopnosti splácet zejména hypoteční úvěry nebo úvěry z kreditních karet) nazývá bankopojištění (neboli bankassurance). Cash Advance je možné využít k výběru hotovosti, když není k dispozici bankomat (např. je-li mimo provoz nebo když klient potřebuje přesnou částku, tj. včetně drobných mincí). Službu lze využít v bankách i nebankovních směnárnách (i v hotelu). Při jejím využití klient předloží svoji platební kartu a svůj průkaz totožnosti. Jedná se o drahou službu (a ti i pro klienta) a ne všude ji „rádi dělají“, protože je pracná.