Bilanční rovnice: a) vyjadřuje vztah mezi zdroji a spotřebou a používá se v operativním plánovaní výroby Bod rozpojení: c)rozděluje reťazce výroby na časť výroby anonymnúdo zásby a časť na výrobu pre konkrétneho zákazníka
Cíle výrobního plánovaní, mimo jiné, jsou: a) optimální výrobní a materiální toky, vysoká flexibilita při využití zaťízení Cílen operativního managementu je: a)zabránit snižování jakosti během výrobních, obslužných a pomocných procesu Co je to spusobilost výrobního procesu: c)schopnost trvale dosahovat předem stanovených kriterií kvality Co jsou to aktivní prvky výrobního procesu: a) stroje, zařízení, lidé Co není předmětné usporiadanie výroby: b)jsou vytvárané skupiny podobných pracovísk)strojov),pričom pracoviská nie sú riadené s ohľadom na technolog.postupy
Doprava, která nejméně zatěžuje životní prostředí je doprava: c)potrubní Dopravní pomocná zařízení nejsou: c)manipulační zařízení vysokozdvižných vozíku(vidlice, kleštiny, hák, plošina apod.) Dosahovaní max.cielov vo výrobe vyžaduje zejména: c)dostatek vstupných info.,neutuchajúca prispôsobivosť,racionálne ekon.jednanie Druhy skladu delíme, mimo jiné, podle: a)fáze hodnototvorného procesu, stupne centralizace, kompletace
Heuristickým přístupem hledáme: b) řešení pomocí algoritmu,o němž se domníváme,že vede k řešení,ale nedovedeme to dokázat exaktní metedou a formulací Hlavními směry konstrukční standardizace přináší: c) dědičnost, unifikaci, výběr z určitého počtu výrobku
Charakteristickými tysy metody JIT jsou také: a)minimalizace rozpracované výroby, zkracovaní pruběžných dob, eliminace poruch
Jaká činnost je jednou z funkčných náplní procesu opatřování: a)priezkum dodavateľov Jaká je funkcia technickej(technologickej) zásoby: c)je to tá časť zásob,kt.kryje potrebu tam,kde je třeba materiál před výdajom upraviť,triediť,sušiť,… Jaké jsou rozhodnutia zásadnej povahy managementu výroby: b)o výr. kapacite,organiz. rozdel. kapacity,konk. vybavení zaisťujúce zákl.kapacitné rozhod.,rozsahu Jaké jsou zejména hlavní zásady tvorby materiálového toku: c) aby byl co najkratší,minimalizoval zbytečné a zpětné cesty a nedocházelo k neracionálnimu křížení Jaké nejsou prvky nákup.marketing.mixu: b)mix predajných podmienok vlastných výrobkov a ďalšie Jaký je nejnevýhodnejší režim zásobovania: b)nákup pri nulovej zásobe v sklade Jaký je zakládný cieľ a úloha nákupu? b)zabezpečiť bezporuchový chod výr. a nevýr.procesov podniku Jaký je základný cieľ výroby? a)přeměna vstupov na výstupy