Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Spalovací motory - otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. ROZDĚLENÍ PÍSTOVÝCH SPALOVACÍCH MOTOTŮ PODLE POČTU A USPOŘÁDÁNÍ VÁLCŮ.

jednoválec, dvouválec, čtyřválec, šestiválec, osmiválec, dvanáctiválec, šestnáctiválec
řadové motory, dvouřadé, hvězdicové, motory do „V“ (vidlicové motory), motor „boxer“

2. JAKÝMI ZPŮSOBY SE POLOHUJE VÍKO OJNICE ČTYŘDOBÝCH MOTORŮ?

Polohování víka ojnice: a) válcovou plochou na dříku ojničního šroubu, b) dvojicí válcových kolíků, c), d) broušenou vložkou
Víko ojnice je připevněno k hlavě ojnice ojničními šrouby. Poloha víka ojnice vůči hlavě ojnice je zabezpečena středící válcovou plochou ojničního šroubu (viz. a). Přesné polohování víka ojnice vůči hlavě ojnice zabezpečuje, že po obrobení otvoru pro uložení ložiskových pánví, který je vyráběn ve smontovaném stavu, bude i při montáži na kliku motoru zachována potřebná kruhovitost a válcovitost ložiskové pánve.

3. JAKÉ ZNÁTE ZÁKLADNÍ PRŮŘEZY DŘÍKU OJNICE?

V současné době je používán pro běžné zážehové a vznětové motory příčný profil ve tvaru I, pro některé motory závodních aut pak profil H. U některých motorů závodních vozů se v poslední době objevují dříky tvarované.
Hodnocení (0x):