V rukou držíte bakalářskou práci na téma .Dvoudobé vznětové letecké motory", jež je závěrečnou prací při ukončení tříletého bakalářského studia na Fakultě strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Cílem této bakalářské práce je pojednat o pístových leteckých motorech - konkrétně dvoudobých vznětových. Popsat specifika těchto motorů a rovněž popsat jejich vývoj v historickém kontextu. Nejprve jsou uvedeny požadavky kladené na pístové letecké motory a jejich rozdělení. Následuje seznámení s principem funkce dvoudobého vznětového motoru a jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se práce zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí konstrukční řešení nejznámějšího dvoudobého vznětového leteckého motoru Jumo 205 a obecně porovnává motory dvoudobé vznětové s jejich konkurenty - motory čtyřdobými zážehovými. Na závěr jsou uvedeny soudobé konstrukce a nastíněn možný vývoj tohoto typu motoru.