Anglický termín Project Management lez přeložit do češtiny jako:
- management projektu, nebo - projektový management. Pojem management projektu chápeme především jako filozofii přístupu k řízení projektu s jasně stanoveným cílem, který musí být dosažen v požadovaném čase, nákladech a kvalitě a při současném využití specifických postupů, nástrojů a technik pro plánování a řízení procesů jednotlivých projektů. Managementem projektu máme na mysli specifickou metodiku pro plánování projektu a řízení jeho realizace. Pojem projektový management má širší význam a vedle managementu jednotlivých projektů zahrnuje i jejich organizování a koordinování. Lze ho chápat i jako nadstavbu managementu jednotlivých projektů. Jednotlivý projekt je přitom možné řídit pomocí „managementu projektu“.
Uvedené formulace lze schematicky znázornit takto:
Obr. 1 Schéma projektového managementu
Řízení projektu vyžaduje:
- projektovou komunikaci - týmovou spolupráci - logicky navazující fáze a úseky projektu - využití technik a nástrojů řízení projektů - organizační činnosti
Základními elementy projektového managementu jsou: