- eliminaci všech pokut, penále, škod, ztrát, které nemají protipól v přínosech pro organizaci - redukci nákladů, tj. odhalování a eliminování zbytečných nákladů - zvyšování produktivity, tj. na opatření, která zvýší výkonnost provozních i obslužných jednotek
Orientace na zákazníka - sleduje dosažení střednědobých ekonomických cílů. Atributy komerční výhody lze spatřovat:
- v nákladech a následné ceně, tj. ve schopnosti nabízet příznivější cenu - v kvalitě, tj. ve schopnosti nabízet kvalitnější produkty - v čase, tj. ve schopnosti pohotověji reagovat na požadavky zákazníků Prosperita firmy vychází ze zájmů zákazníků, kterým se musí přizpůsobit struktura a chování dodavatelů
Integrovaný management - představa, jak by měla fungovat úspěšná firma na počátku 21. století. Zásadní doporučení:
- zabezpečení správné provozní praxe firmy v takové podobě, aby provozní (výrobní) základna byla zcela paritní s obdobnými (komparativními, konkurenčními) subjekty, a to ve všech základních oblastech, jimiž jsou ekonomické parametry, kvalita, časové dispozice vztahující se k produkovaným výrobkům či službám - nalézání a využívání takový atributů, které budou pro firmu znamenat konkurenční výhodu; ve většině případů tyto atributy jsou spatřovány ve výrobkových inovacích, dokonce se preferuje proaktivní inovační politika, zaměření na inovace, které vyvolají a uspokojí nové potřeby zákazníků.