1. Charakteristika základních fází marketingového řízení - Popis obsahu jednotlivých fází.
- Marketingový proces je členěn do 3 fází - plánování, realizace, kontrola - Další členění dle časového horizontu: strategické řízení, taktické a operativní řízení - Začátek - celková analýza situace, v níž se firma právě nalézá; firma analyzuje své trhy a prostředí, které ji obklopuje; musí určit silné a slabé stránky, marketingové aktivity a obchodní příležitosti, kterých by mohla nejlépe využít;
Fáze plánování - viz otázka č. 2 - firma se rozhoduje, jaké má plány s každou ze svých podnikatelských jednotek; stanovení marketingových cílů a strategií; marketignový program; výsledkem je podrobný marketingový plán; jde o to, co a proč se má vykonat; Fáze realizace Proces, v jehož rámci jsou marketingové plány a strategie uváděny do praxe; jde o to, kdo, kde, kdy a jak naplánované činnosti udělá; organizace marketingu a realizace marketingových programů; realizační etapa obsahuje: - implementaci Při realizaci marketingového plánu jsou již dříve formulované strategie aplikovány v praxi. Znamená to, že strategie musí: - být posunuty do denních marketingových aktivit (časový rámec, specifikace a znalost strategických záměrů, prostředky k jejich dosažení, měřítka cílů), - se projevit ve způsobu, jakým podnik provádí a organizuje konkrétní činnosti - být viděny ve faktické práci marketingových manažerů (za realizaci je někdo odpovědný, přesně vymezené úkoly, termíny konečného plnění) a výsledcích podniku i v případném přizpůsobení se vzniklým změnám. - organizační zabezpečení: