1./ Vymezení pojmu marketing, význam, cíle a funkce marketingu
- Jeden z nejčastěji citovaných pojmů současnosti - Slovo velmi používané a často zneužívané - Nesprávně spojováno pouze s pojmy reklama nebo prodej „Marketing je manažerský proces, který je zodpovědný za vyhledávání, přijímání a uspokojování požadavků zákazníků způsobem, při kterém vzniká zisk“. „Marketing znamená prodej zboží, které se výrobci nevrátí, lidem, kteří se k prodejci vrátí.“
Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů s ostatními.“
Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Cíle - orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb
tvorba přiměřeného zisku
dosažení výhody nad ostatními účastníky ekonomické soutěže - nad ostatními konkurenty komplexní soubor činností orientovaných na cílové trhy, pro které se přizpůsobují konkrétní marketingové programy založen na odhadu a definování potřeb zákazníků a tvorbě nabídky vedoucí k jejich uspokojování cílem je prodej produktu se ziskem, založený na optimálním uspokojení potřeb zákazníků s důrazem na dlouhodobý vztah podniku se zákazníky.