Management - proces koordinování činností skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací. Označujeme jím především řízení celé jednotky, ale také řízení ucelené podnikové činnosti, např. finanční management. Z více definic managementu lze uvést, že „management je proces činností, který vytváří prostředí, podmínky a prostředky pro plnění vytyčených cílů za přispění lidských a jiných zdrojů. Definici managementu lze formulovat různými způsoby, ale vždy se bude jednat o cílově zaměřenou činnost uskutečňovanou za přispění lidských a jiných zdrojů. Z českého pohledu se management definuje velmi často jako řízení, nicméně lze konstatovat, že se jedná o velmi široký pojem, který může souviset i s technologickými procesy a činnostmi, kde nemusíme dosažení cílů podmiňovat přispěním lidských zdrojů.
Pojem management zahrnuje tyto obsahové roviny: specifickou funkci při řízení podniku - jako management se označují řídící pracovníci (manažeři), kteří realizují manažerské komponenty (funkce, aktivity). Top management - vrcholoví podnikoví pracovníci, management první linie - mistři určitý způsob vedení lidí - management charakterizujeme jako činnost, při které manažer neprovádí úkoly sám, ale vykonává je prostřednictvím jiných lidí, pak bývá interpretován jako umění dosahovat cíle organizace prostřednictvím jiných odbornou disciplinu a obor studia - soubor přístupů (názorů, doporučení, principů, technik a metod), kterých využívají manažeři k zvládnutí manažerských komponent a tím i k dosažení soustavy cílů organizace. Management je oblast studia, která se věnuje stanovení postupů, jak co nejlépe dosáhnout cíle organizace.
Řízení a vedení
Řízení je dělání věcí správně a uskutečnění cílů správnou cestou. Vedení je dělání správných věcí a vytyčení správných cílů. V rychle se měnícím prostředí, ve kterém žijeme, je vedení důležitější, než kdykoliv předtím neboť trh se mění tak rychle, že mnohé výrobky a služby, které před několika lety úspěšně vyhovovaly vkusu a potřebám zákazníků, jsou dnes zastaralé. Vedení musí neustále sledovat změny prostředí, zejména nákupní zvyky a motivy zákazníků a vydávat popudy k organizování zdrojů správným směrem.