1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Alternativní koncepce marketingových aktivit. Podstata marketingu - Integrovaný komplex činností zaměřených na trh. - Nakupování, prodej, dopravu, skladování, financování, převzetí rizika, standardizaci, roztřídění výrobku dle kvality, zajištění informací …
Pojetí (definice) marketingu - Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby nabídky a směny výrobku a hodnot s ostatními. (Philip Kotler) - Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajištujícím splnění cílu organizace. (Jaroslav Svetlík) _ Marketing je předávání správného zboží a služeb správným lidem na správném místě ve správném case za správnou cenu, se správnou komunikací a stimulací.
Hlavní funkce marketingu - uvést do souladu zdánlivě protichůdné cíle hlavních účastníků trhu (tj. podnikatelů a zákazníků). - zabezpečuje úspěšné podnikání za jakékoli tržní situace Funkce marketingu: Identifikace potřeb trhu a možností na trhu Sledování nejnovějších technologických novinek Starání se o udržování značky, výrobku a služeb Výběr a udržování prodejních kanálů, jak velkoobchodu, tak maloobchodu Propagace a reklama výrobků a služeb Řízení prodeje výrobků a služeb Navrhování cen a času dodání zboží a služeb