1 Úvod Cílem této semestrální práce je objektivní zmapování pojetí systému „7S“. V prvé části bude zaměřeno na historie metody „7S“ a základní obeznámení s ní. Hlavní část práce se bude zabírat jednotlivými částmi pojetí systému „7S“ a jejich charakterizováním, a v poslední části bude systém objektivně vyhodnocen.
2 Analýza „7S“ Jeden ze současných přístupů k managementu - rámec „7S" pro potřeby analýzy managementu - byl vyvinut poradenskou firmou McKinsey & Company. Tento přístup si získal značnou popularitu, a to částečně proto, že se stal východiskem pro výzkum podle dvou nejprodávanějších knih, The Art ofJapanese Management a In Search of Excellence. Sedm S znamená strategie (stratégy), struktura (structure), systémy (systems), styl (style), sdílení hodnot (shared values), zaměstnanci (staffs) a dovednosti (skills). Autor jedné z uvedených publikací však připouští, že v souvislosti se snahou nalézt klíčová hlediska pro model „7S" začínající vždy nějakým „S" (má pro nás mnemotechnický smysl), byl význam některých z použitých termínů upraven. Například v tradiční literatuře managementu je termín „dovednosti" obecně chápán ve smyslu osobních dovedností (tj. technických, lidských, koncepčních, atd.), v rámci „7S" znamenají dovednosti schopnost organizace jako celku. V literatuře managementu schopnosti organizace, respektive jejich ztráta, znamenají sílu či slabost firmy.