Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Management inovací - stručně vypracované otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1.Jak vznikají (čeho jsou důsledkem) inovační příležitosti
Na prahu 21. století začíná nové kolo konkurenčního boje na globálních trzích - závod o dlouhodobou prosperitu všech organizací. Uplatnění nového pohledu na budoucnost: odhadnout dostatečně přesně investice potřebné na uspokojení nových zákaznických potřeb, požadavků a přání. Do hry vstupují nové obory jako informatika, materiálové a genetické inženýrství.
Vyzyvatelé - firmy, které předbíhají vývoj a mění pravidla hry.
Váhavci - jsou pozadu za tempem probíhajících změn, usilují o zachycení tempa vývoje a spoléhají na externí pomoc.


2.Co je považováno za inovaci (definice)
Nový způsob využití existujících zdrojů firmy k získání nových podnikatelských příležitostí a zvýšení výnosů z podnikatelských aktivit firmy. Investice je vytvoření něčeho nového, výsledek kreativity pracovníků firmy, není to jen technologický proces, musí být zaměřeno na zákazníka a nabídnout mu vyšší hodnotu, musí současně dojít ke zvýšení výnosů z podnikání firmy.


3.Co rozumíme „optimalizací podnikatelských procesů“?Může zabezpečovat trvalé zvyšování výnosů z podnikání?
Optimalizace podnikatelských procesů je účinným nástrojem zvyšování efektivity podnikání firmy jen do té doby, pokud nedojde k potřebě změny kriteriální funkce nebo okrajových podmínek (anebo obojího) kvůli změnám situačního rámce, ve kterém optimalizace probíhá.


4.Čemu , z pohledu vývoje v jeho okolí, musí podnikatelský subjekt věnovat trvale pozornost , chce-li být dostatečně pružný ve svých reakcích?
- správná interpretace průběhu vývoje
- dopady vývoje na dosavadní podnikatelskou strategii
- z průběhu vývoje vyplývající nutnosti změn interních programů a politik
- vnějším vývojem vyvolaným požadavkům na změnu firemní kultury a postojů lidí


5.Charakterizujte metodologii kreativního myšlení TRIZ
Metodologie TRIZ vychází z uplatnění prioritní pozornosti vůči charakteru a vlastnostem existujícího produktu, může výrazně rozšířit inovační schopnosti firmy při přípravě podstatných inovací a zkrátit délku jejích inovačních cyklů.
- co je podstatné pro účelnost existujícího produktu?
- co může být odstraněno, co přidáno a co jinak začleněno?
1.pohled eliminace - odejmout prvek a nahradit ho lepším
2.pohled znásobení - prvek znásobit, ale ne pouze kvantitativně, musí být změna kvality produktu
3.pohled rozdělení - sestavit jinak nebo část komponent nechat mimo nový produkt
4.pohled rozšíření - rozšířit funkci již stávajícího produktu
5.pohled provázanosti - provázat vlastnosti s okolím
Hodnocení (0x):