Projekt výstavby silničních a železničních spojů mezi kontinentální Evropou a Skandinávským poloostrovem začal získávat reálné obrysy během let 1985 – 1991. Stávající systém trajektové přepravy se čím dál tím více ukazoval jako nedostačující a vyvstala nutnost propojit dánské souostroví systémem mostů a tunelů od Německa až po Švédsko.
S prvním projektem přišla skupina dánských inženýrů v r. 1986. Tento projekt počítal s propojením kontinentální Evropy přes dánskou spojku Nyborg – Korsör a dánsko-švédskou spojku Helsingör – Helsinborg. V r. 1987 vyčlenilo dánské Ministerstvo Dopravy potřebné finance spojku Nyborg – Korsör a na jaře stejného roku počali první práce. Projekt Helsingör – Helsinborg byl odložen, z důvodu rozporu švédských a dánských územních orgánů (Švédsko souhlasilo s navrhovaným projektem, Dánsko nikoliv – Helsingör se jim zdál příliš vzdálen od hlavního města Kodaň).