1. Strategie firmy 2. Personální strategie 3. Plánování lidských zdrojů 4. Otevření (nebo znovuotevření) pracovního místa (popis pracovního místa, umístění v organizační struktuře, hlavní cíl, profil ideálního kandidáta na dané pracovní místo, ohodnocení, potvrzení podpisy kompetentních osob) 5. Zvolení způsobu náboru (interní, externí) 6. Analýza všech dostupných informací o kandidátech v rámci přípravy 7. Určení strategie výběru (více kolový, assessment centre...) 8. Výběrový proces 9. Integrační a adaptační program
PROFIL HLEDANÉHO PRACOVNÍKA (1)
A) Osobní charakteristika 1. Fyzické předpoklady zvláštní požadavky na zrak, sluch, výšku, sílu, výdrž, image, vzhled,...
2. Osobnost (očekávaná úroveň kompetencí) dispozice a schopnost pracovat samostatně nebo v týmu, schopnost vyrovnat se s pracovními nápory, iniciativa, pružnost, schopnost propagace firmy, schopnost přesvědčit, schopnost získat informace, komunikační a prezentační dovednosti, organizace práce a času, schopnost vést atd.
PROFIL HLEDANÉHO PRACOVNÍKA (2)
B) Odbornost 1) Vzdělání školy, zkoušky, studované předměty 2) Technická, obchodní a profesionální kvalifikace, řidičský průkaz 3) Speciální vzdělávací kursy řízení účetnictví, nákup, právní, prodejní, výpočetní technika, servis a poprodejní péče o zákazníka, inkaso a platební vztahy, první pomoc atd.