Registrace | Přihlásit

Bakalářská práce: Vliv reklamy a psychologie prodeje - bakalářská práce

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1 Úvod

Motto: „Hlavní potíž života je v tom, že člověk musí neustále volit mezi více možnostmi.“ (Thomas Moore)


Téma vliv reklamy, psychologie prodeje a samotné spotřební chování obyvatel je dle mého názoru velice důležité a hodně diskutované. Vliv reklam a nejrůznějších marketingových strategií, které na nás útočí ze všech stran, je velice silný a jde především o získání zákazníka a co největší podíl na trhu. Bude se jednat o stávající zákazníky kabelové televize, ale hlavním předmětem budou potencionální, tedy budoucí zákazníci a finální spotřebitelé.
Člověk je během svého života součástí obrovského kolotoče událostí a je více méně nucen hrát mnoho rolí ať si to připouští či nikoliv. Začíná to rolí dítěte, kamaráda, rodiče, cestujícího v tramvaji nebo rolí zákazníka v supermarketu .
Před rokem 1989 se u nás v ČR samotnému spotřebnímu chování a reklamě nepřikládala žádná váha, protože se žilo v období normalizace a tím pádem zákazník neměl moc na výběr z prostých důvodů, vše mělo být pro všechny stejné a tím pádem dělat reklamu na bílé nebo zelené dlaždičky, které byly ty jediné na trhu a přesvědčovat zákazníka, že ta bílá nebo zelená je opravdu ta nejlepší, postrádal jakýkoliv smysl i když na druhou stranu se o to samozřejmě někteří agitátoři jistě pokoušeli. Ale na štěstí lidé jsou o přírody kreativní a vždy, i za dob normalizace hledali cestu jak se odlišit od ostatních, prostě žít svůj vlastní život.
Dnes už se dost věcí změnilo a pro mě jako zákazníka a spotřebitele určitě k lepšímu. Svět kolem nás a svět ve kterém žijeme nás ovlivňuje a my recipročně působíme na věci a život v našem okolí. Nejsme však všemocní a spoustu věcí je mimo naše schopnosti a možnosti měnit a proto se zde v této práci věnovat otázkám co všechno nás jako zákazníka a spotřebitele ovlivňuje, co a jak nakupujeme, jak se rozhodujeme a proč činíme tak či onak. Určitý prostor zde dostanou psychologické přístupy k prodeji a ceně, které zde zastávají dost velký podíl.
Hodnocení (0x):