Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Management jakosti - systémy jakosti

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Komplexní pojetí jakosti, zákaznické postoje k jakosti.
Pro zabezpečení jakosti je důležité vědět:
- kdo je našim zákazníkem
- jaké má potřeby
- k jakému účelu bude náš výrobek používat

Jakost = hovoříme o ní v souvislosti s přežitím firem na trhu
Výrobky se stávají složitějšími a tím i zranitelnějšími, proto musíme jakost chápat co nejkomplexněji.

Komplexnost se projevuje v:
- zákazník hodnotí jakost nejen u výrobků či služeb , ale u jakéhokoli produktu, který slouží k uspokojování jeho služeb
- jakost je chápána jako způsobilost vyhovět přesně definovaným požadavkům zákazníka, ale i jeho nevysloveným potřebám, zájmům, přáním
- při uspokojování potřeb se vychází z co nejkomplexněji chápaného problému zákazníka
- usiluje se o soulad se zákazníkovými požadavky nejen v okamžiku prodeje výrobku či realizace služby, ale po celou dobu užívání včetně likvidace.
Hodnocení (0x):