Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Specializační předmět Management a Marketing - otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1.MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ
- plánování,situační analýza, stanovení cílů a strategií, marketingový program, marketingový plán, realizace, kontrole

Klíčová marketingová rozhodnutí se uskutečňují na úrovni vrcholového řízení podniku v rámci procesu strategického řízení.
Při definování poslání podniku je nezbytné vymezit okruh potenciálních zákazníků, na kt. se chce podnik zaměřit, specifikovat prostředky jimiž chce tyto potřeby uspokojovat
- nutný požadavek rozvoje podniku
- proces marketingového řízení můžeme rozdělit na plánování, realizaci, kontrolu

Plánování
- dospět k náležité součinnosti všech složek podniku při jeho budoucí podnikatelské činnosti.
- Neexistuje jednotný přístup - musí být vždy přizpůsoben specifikám podniku

Tři zákl. kroky v jeho procesu:
1. situační analýza - analýza výchozího postavení podniku v daném marketingovém prostředí a analýza příležitostí a předpokladů podnikání
2. stanovení marketingových cílů a formulování marketingových strategií, nastiňující cesty k dosažení stanovených cílů
3. sestavení marketingových programů a vypracování rozpočtu nákladů na krytí marketingových akcí
podkladem pro m.plánování jsou výsledky marketingové analýzy a m. prognózování, dále komparativní analýza nákladů a analýza jednotlivých m. nástrojů i celého m. mixu.
Výsledkem je m. plán, dostatečně pružný

Situační analýza
Vychází se ze současného stavu m. situace a uskutečňuje se odhad budoucího vývoje
Při deskripci m. situace je předmětem zájmu:
- vývoj trhu celkem i podle jednotlivých tržních segmentů, potřeby a požadavky zákazníků, jejich názory, postoje, chování
- vývoj prodeje, cen a zisku podle skupin výrobků a hlavních druhů výrobků, podle jednotlivých m. cest a podle teritorií
- identifikace konkurentů podniku
k odhadu budoucího možného vývoje se obvykla uskutečňují:
- prognózy prodeje zahrnující : prognózy prodeje vlastních výrobků, odvětví nebo oboru
- prognózy tržního podílu: vlastních výrobků, konkurenčních výrobků, relativního tržního podílu(poměru prodeje výrobků podniku k prodeji největšího konkurenta v odvětví)
- prognózy zisku a prodeje: celkem i podle jednotlivých tržních segmentů, odhady nákladů na výrobek
Hodnocení (0x):