1. Pojetí managementu Management - souhrn činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organi-zace
3 možné významy slova „management“: 1. Specifická funkce při řízení podniku (Lidský faktor v řízení) - toto pojetí zdůrazňuje složky, které tvoří náplň každé manažerské práce - zdůrazňuje smysluplnost managementu - zdůrazňuje 3 další důležité faktory: riziko, změnu a dosažené efekty 2. Skupina řídících pracovníků (Systémy podnikového řízení) - management je spojen s personifikací, označení skupiny lidí vykonávajících man. funkce 3. Odborná disciplína a obor studia (Věda a umění řídit) - vědní disciplína, která však neposkytuje nezvratná fakta - umění - vytváření podnikové vize, nalézaní příležitostí
Úrovně managementu 1. Manažeři první linie - předáci, mistři vedoucí dílen etc. 2. Střední manažeři - velmi početná skupina řídících pracovníků - manažeři závodů, vedoucí útvarů (HR, pro- dej, nákup) - největší část jejich práce zabírá získávání a poskytování informací 3. Vrcholoví (top) manažeři - koordinují všechny činnosti a vytvářejí koncepce - na jejich práci závisejí konečné výsledky - přebírají odpovědnost za vlastníky