1. Jak se liší výrobní a prodejní koncepce od marketingové ? Výrobní koncepce: - zastává stanovisko, že spotřebitelé budou mít v oblibě ty výrobky,které jsou široce dostupné a za nízkou cenu Marketingová koncepce: - zastává názor,že klíč k dosahování cílů a organizace spočívá v určování potřeb a požadavků cílových trhů a poskytování jejich požadovaného uspokojování účinněji a efektivněji než u konkurence
2. Hlavní fáze procesu marketingového řízení ?
- Plánování - Realizace - Kontrola
3. SWOT analýza
SWOT analýza se používá pro vyhodnocení podkladů situační analýzy, ale i třeba pro poznání konkurence Termín SWOT vznikl z anglických slov: - Strengths(síly)-označuje silné stránky podniku - Weaknesses(slabosti)-označuje slabé stránky podniku - Opportunities(příležitosti)-příležitosti,kterých může ale nemusí podnik využít - Threats(ohrožení)-ohrožení ,která mohou podnik v budoucnu potkat