Tuto práci jsem velice dlouho rozvažoval. Prohledal jsem příslušné internetové zdroje i několik publikací na příslušné téma. Ryze odborný text ale asi není to, co je od nás vyžadováno a tak raději dám prostor svému vlastnímu pohledu na problematiku pracovních vztahů, vnitřnímu firemnímu marketingu lidských zdrojů a pracovní motivaci. Předem ovšem upozorňuji na nebezpeční jisté mé zaujatosti a jednostrannosti této práce. Mé postoje jsou ovlivněny mou profesí a přímou zkušeností z působení ve větší firmě.
Primární účel každé firmy je pochopitelně zisk. Aby se dalo tohoto dosáhnout, je zapotřebí splnit několik základních podmínek. Jedna z těchto podmínek, jejíž význam je často podceňovaný, je i motivace pracovníků. Každá firma by měla správně motivovat své vlastní pracovníky. Je to v jejím vlastním zájmu. Správně vybraný tým lidí se správnou motivací je tou nejsilnější zbraní firmy a tím nejsilnějším nástrojem k prosperitě a úspěchu.