1) Definujte pojmy management a manažer Management - souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace. Manažer - na základě zmocnění realizuje aktivně řídící činnosti, pro které je vybaven odpovídajícími kompetencemi (řízení organizace, koncepce rozvoje, řízení provozní činnosti, finanční zdraví)
2) Úrovně managementu Top management - vrcholoví manažeři, nejvyšší řídící pracovníci; koncepce Middle management - střední manažeři, řídící pracovníci štábních útvarů; zlepšování Lower management - manažeři první linie, základní úroveň řízení, řízení výkonných pracovníků; operativa
3) Meritorní a procedurální stránky rozhodování Meritorní - obsahová, věcná, odráží odlišnosti jednotlivých rozhodovacích procesů ( výrobní program, o uvedení výrobku na trh). Každý typ má své specifické rysy, které jsou obsahem studie jednotlivých oborů - finance, marketing, personalistika. Procedurální - formálnělogická, rozhodovací procesy mají společné rysy a vlastnosti, rámcový postup řešení.
4) Typy rozhodovacích problémů v souvislosti s úrovní řízení na které probíhají Dobře a špatně strukturované rozhodovací problémy, rozhodovací problémy za jistoty, rizika a nejistoty. Vrcholová úroveň - složité, nestrukturované Střední úroveň - strukturované Operativní - dobře strukturované
5) Charakterizujte jednotlivé modely rozhodování. Princip satisfakce a optimalizace. Racionálně-ekonomický model rozhodování - rozhodování ekonomicky racionálního člověka, maximalizujícího dosažení cílů, založené na systematickém vyhledávání všech variant řešení a na volbě nejlepší varianty; uplatnění principu optimalizace.Doporučuje, jak by se měli rozhodovatelé ideálně chovat tak, aby dělali nejlepší možná rozhodnutí. Princip optimalizace - ekonomicky racionální přístup spočívající v tom, že se předpokládá komplexní znalost všech variant řešení, jejich dokonalé ohodnocení a volba optimální varianty. Normativní model.